Subject: Vaigistushagide direktiivi ülevõtmine
From: "Anna-Riin Brett [COBALT]" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Jul 2025 13:28:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan seoses Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiviga (EL) 2024/1069, 
11. aprill 2024, milles käsitletakse avalikus elus osalevate isikute 
kaitsmist ilmselgelt põhjendamatute nõuete või kuritarvituslike 
kohtumenetluste (avalikus elus osalemise vastased strateegilised hagid) 
eest. Viidatud direktiivi artikli 22 järgi tuleb see võtta üle 7. maiks 
2026.

Eelnõude infosüsteemist leidsin 2022. aasta toimiku seoses direktiivi 
ettepanekuga, kuid minu küsimus puudutab peale seda vastuvõetud direktiivi 
ülevõtmist. Kuivõrd ma ei leidnud vastavat infot ise avalikest allikatest, 
siis uuringi Justiitsministeeriumilt otse, kas Eestis on juba direktiivi 
ülevõtmise seaduseelnõu menetluses või koostamisel? Võimalusel palun viidata 
asjakohastele avalikult ligipääsetavatele dokumentidele.

Ette tänades

Anna‑Riin Brett

Advokaat

T  <tel:208> +372 665 1888

 <http://www.cobalt.legal/> www.cobalt.legal

Käesoleva e-kirja saatja on COBALT büroo Eestis ja sellele kohalduvad 
järgmised  <https://www.cobalt.legal/et/cobalti-e-kirja-hoiatusklausel/> 
tingimused ja  <https://www.cobalt.legal/et/uldtingimused/> üldtingimused